Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • Home
  • School School
    Aanmelden Nieuws Opvang Team Schooltijden Vakanties Stichting Agora Werken bij Agora Contact Schoolgids
  • Onderwijs Onderwijs
    Visie Onderwijs organisatie Brede vorming Passend onderwijs Kwaliteit Schooladvies Veiligheid
  • Ouders Ouders
    Ouderbetrokkenheid Medezeggenschap Ouderraad Klachten Privacy Verlof Informatie Hulp voor ouders
  • Impressies Impressies
    Foto's Sociale Media

Onderwijs organisatie

Onderwijs organisatie

Integraal Kind Centrum

Brede vorming

Onderwijs organisatie

Kwaliteit

De organisatie in leerjaren

WormerWieken heeft de groepen verdeeld in leerjaren (1/2A, 1/2B en 1/2C, 3, 4, 5, 6, 7 en 8), dit betekent dat iedere leraar lesgeeft in een homogene groep.
De ochtenduren is ons onderwijs gericht op de cognitieve vakken (rekenen, taal, spelling en lezen). In de middaguren (12.00 uur - 14.00 uur) laten wij de zaakvakken en het cultuurgedeelte aan bod komen (aardrijkskunde, geschiedenis, techniek, muziek, handvaardigheid enz.). Tevens maken wij ’s middags gebruik van een groepsdoorbroken aanbod (o.a. handvaardigheid, muziek, cultuur, techniek etc.)  voor de groepen 1 t/m 4 en 5 t/m 8, waarbij de leerlingen kunnen kiezen voor een activiteit in een andere groep bij een andere leraar.

Wij hebben een managementteam (MT) samengesteld. De bezetting daarvan is: directeur, intern begeleider en twee leraren. In het overleg, dat maandelijks wordt gehouden, worden alle schoolzaken besproken en uiteindelijk ook beslissingen genomen. Tevens wordt vanuit het MT de nodige informatie aangeleverd aan de MR ter advies en/of instemming.

De leraren, die als taak hebben om coördinator te zijn van een specifieke taak, zullen minimaal tweemaal per jaar worden uitgenodigd bij het MT om verantwoording af te leggen over de uitgevoerde taak. Tevens wordt van hen verwacht minimaal tweemaal per jaar met de teamleden aan het onderwerp aandacht te hebben besteed in de vorm van kennisoverdracht, onderwijskundige besprekingen en evaluatie. Zij bewaken de kwaliteit binnen het team en stimuleren de teamleden om het beleid uit te voeren daar waar dat kan of moet verbeteren. Coördinatoren en teamleden met een specialisme overleggen bij de aanwezigheid van het MT over de lijn die moet worden ingezet om de school op het gewenste niveau te ontwikkelen.

Hierbij kunt u denken aan de volgende specialismen/coördinatoren: rekenen, taal-lezen, kanjertraining, TSO, techniek, anti-pesten, cultuur/bildung, brede school, techniek, meerbegaafdheid en ICT.

We vinden dat elk kind uniek is en in de ontwikkeling van elk uniek kind, hebben ouders, school en kind ieder hun eigen verantwoordelijkheden. We zien ouders als educatieve partners in deze ontwikkeling. Gelijkwaardigheid, gezamenlijke en eigen verantwoordelijkheid zijn de basisprincipes van waaruit ouders en de school samenwerken, ieder vanuit de eigen expertise. Wij nemen het initiatief in dit proces van samenwerking.

ICBS WormerWieken

De Balk 2A 2B
1531 PS Wormer

075-2010128

Info@wormerwieken.nl

Directeur: Ernst Winkel

Algemeen

© 2019 ICBS WormerWieken
Alle rechten voorbehouden.

Onderdeel van Agora
De stichting voor bijzonder primair onderwijs in de Zaanstreek

Privacy verklaring

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools